Hoe de sneeuw ervoor zorgde dat ik een heerlijk ontbijt had

Ik had al een tijdje zin in bananenijs (helemaal de ‘schuld’ van Emily 😉 ). Maar we hebben enkele maanden geleden ons diepvriezertje leeggegeten en uit het stopcontact getrokken. We hebben ons diepvriezertje namelijk geadopteerd / van de vuilnisbelt gered om de oogst van onze moestuin te kunnen bewaren. Dus toen de oogst op was, begon de diepvriezer aan zijn maandenlange rustpauze. 
Maar zonder diepvriezer geen lekker (= zelfgemaakt) ijs. Dus gisteren besloot ik te profiteren van het koude weer om bananenijs te maken. 
Stappenplan voor het lekkerste bananenijs:
– koop bananen
– pel één of meerdere bananen
– snijd de bananen in stukjes
– doe ze in een bakje in de diepvriezer / buitenvriezer
– laat ze daar een nachtje staan
– mix ze 
PS: een diepvriezer is nog enkele graden kouder dan de buitenvriezer van afgelopen nacht, dus mijn stukjes waren niet diepgevroren waardoor gemakkelijker mixbaar. Als je wel een diepvriezer gebruikt, voeg je best wat melk naar keuze toe om het mixen te vergemakkelijken.
Ik voegde nog wat gevijzelde cashewnoten en – nadat bovenstaande foto genomen was – puur cacaopoeder (voor mijn antioxidanten he 😉 ) toe… Heerlijk deel van mijn ontbijt 🙂 
En kijk, er liep een ijsbeer in de tuin vanmorgen! 
Volgend bericht
Vorig bericht

14 reacties op “Hoe de sneeuw ervoor zorgde dat ik een heerlijk ontbijt had

  1. Maar dat moet lekker zijn! De ijsbeer hier, zit in Noorwegen. Om te gaan kamperen met de tent, euhu. Mannen, dat kan speciaal zijn soms.
    Zo geweldig jullie tuin! Dat mis ik hier nu echt.

  2. Klinkt allesbehalve slecht! Ik heb daarstraks een deel van de chocywocky in de vriezer gestopt, dat kan ook niet tegenvallen!
    (en heb uw choco recept gemaakt, maar dat kan ik morgenvroeg pas testen. Enig idee trouwens hoe lang dat goed blijft? Bewaart gij dat in de frigo of eruit?)

  3. Mmm, diepgevroren chockywocky!
    En die kokoschoco bewaar ik in de frigo. Geen idee hoe lang het goed blijft, hier is 't alleszins nog geen enkele keer slecht geworden… Maar 't moet toch zeker een week houdbaar zijn, denk ik..

  4. lekker hoor maar ik zou om het ijs een beetje gezond te houden het niet aanlengen met melk maar met kokoswater of gewoon water! net zo lekker en een stuk beter voor je spijsvertering! Maar als je gaat voor melk ook goed hoor!!!

  5. Oh, maar ik gebruik sojamelk – heel goed voor mijn spijsvertering 😉 Kokosmelk lijkt me ook lekker… Maar uiteindelijk moet je er helemaal niet veel bij doen, anders wordt het al snel té vloeibaar.

  6. Ken jij het boek "Puur plantaardig, koken zonder dierlijke producten"? Lijkt me een interessant boek, ik ga het eens als aankoopsugestie in de bib opgeven…Als je het boek kent, wat vind je ervan?

    Groetjes,

    Micheline

  7. Micheline, ik ken het boek wel maar ik heb het nog niet vastgehad / doorbladerd… Het lijkt me alleszins ook wel interessant en eigenlijk wil ik het wel graag aan mijn collectie kookboeken toevoegen 😉