Weekmenu – #DZV week 5

Speciaal voor de Dagen Zonder Vlees deel ik wat ik de voorbije week allemaal gegeten heb, ’s morgens, ’s middags, ’s avonds en tussendoor – soms aangevuld met (minderwaardige, sorry) Instagramfoto’s.

Deze week heb ik erop gelet om wat gevarieerder te ontbijten: eventjes geen havermoutpap met banaan en pindakaas meer. Niet omdat ik er geen goesting meer in had of omdat het ongezond is, wel om eens wat anders te eten. Smoothies, andere papjes, gezonde crumble en muffins maakten de ochtenden wat spannender. Ik begon ook bijna elke ochtend met een kwartiertje sporten, trouwens, maar goed, dat geheel terzijde. 
Verder zie je ook hier en daar paaseitjes opduiken. Die slingeren overal op het werk rond, waar ik deze week uitzonderlijk veel was (overuren, want ik neem er een halve job bij tegenwoordig), waardoor er, op de momenten dat ik eigenlijk al in mijn keuken moest staan, af en toe een of meer in mijn mond belandde(n). Ahum. Oeps. De komende weken probeer ik me beter te wapenen tegen hongertjes. Of misschien moet ik proberen om niet zo veel overuren te werken, dat is ook een optie.

Woensdag 18 maart

  • ’s ochtends: een smoothie met een appel, een halve komkommer, 3 schijfjes ananas, 1 cm gember, 1 tl lijnzaad en wat appelsiensap + een blauwebessenmuffin
  • ’s middags: een paar blauwebessenmuffins 
  • tussendoortjes: 2 gedroogde vijgen
  • ’s avonds: chili sin carne met volle rijst
  • dessert: een muffin en een tas chocoladehazelnotenmelk

Donderdag 19 maart

  • ’s ochtends: een smoothie van een halve komkommer, een groene kiwi, een banaan en wat appelsiensap
  • ’s middags: sojayoghurt met frambozen uit de diepvriezer, pindakaasgranola en haverzemelen
  • ’s avonds: Imam Bayildi met puree (dat eerste is tomatensaus met courgette en aubergine, wreed simpel, wreed lekker)
  • tussendoor: een paar paaseitjes

Vrijdag 20 maart

  • ’s ochtends: twee blauwebessenmuffins en een kommetje sojayoghurt
  • ’s middags: een vegetarische schotel van een broodjeszaak die levert op het werk (trok op niet veel, maar ik had geen tijd gehad om zelf iets voor te bereiden)
  • ’s avonds: de laatste portie chili sin carne met volle rijst
  • tussendoortjes: een paar paaseitjes

Zaterdag 21 maart

  • ’s ochtends: blauwebessenhavercrumble à la Chocolate Covered Katie + gedroogde mangostukjes
  • ’s middags: sojayoghurt, een Nākd Rhubarb & Custard reep en een halve reep Lovechock Goji/Orange
  • ’s avonds: portobello-salade uit het Oh She Glows Cookbook en een paar uur later boterhammen met kaas op bezoek bij de papa
  • tussendoor: gedroogde vijgen + Oreo’s en paaseitjes uit de snoepkast bij papa

Zondag 22 maart

  • brunch: couscouspap à la Lisette Kreischer, uit haar nieuwste boek Plant Power + sojayoghurt
  • ’s avonds: bloemkoolpuree met gebakken champignons uit het Oh She Glows Cookbook
  • tussendoortjes: een Nākd Banana Crunch reep (zo lekker!) + een halve reep Lovechock Goji/Orange + een handje gedroogde mangostukjes + popcorn + chocoladepudding

Maandag 23 maart

  • ’s ochtends: smoothie van kiwi, halve komkommer, bananenpoeder, ananas, ananassap, citroensap + een Nākd Strawberry Crunch reep
  • ’s middags: bloemkoolpuree met gebakken champignons uit het Oh She Glows Cookbook
  • ’s avonds: sojayoghurt en een tas broccoli-kokos-currysoep à la Fiekefatjerietjes
  • tussendoortjes: een paaseitje

(foto van fieke)

Dinsdag 24 maart

  • ’s ochtends: een handje gedroogde mangostukjes, een gedroogde banaan en een handje walnoten met een tas chocorijstmelk
  • ’s middags: ciabatta met kerriesalade van de supermarkt
  • ’s avonds: creamy vegetable curry uit het Oh She Glows Cookbook met volle rijst
  • tussendoortjes: een Nākd Cashew Cookie reep en een Oxfamreep

Volgend bericht
Vorig bericht

3 reacties op “Weekmenu – #DZV week 5

  1. Mmm, lekker!
    En hiep hoi voor het kwartiertje sporten elke ochtend! Ik probeer tegenwoordig regelmatiger yoga te doen; vorige week elke weekdag 's ochtends een half uurtje. Zoo deugd dat dat doet seg!