Weekmenu – #DZV week 4

Speciaal voor de Dagen Zonder Vlees deel ik wat ik de voorbije week allemaal gegeten heb, ’s morgens, ’s middags, ’s avonds en tussendoor – soms aangevuld met (minderwaardige, sorry) Instagramfoto’s.


Het was een week vol salades en spaghetti. Simpel maar oh zo lekker eten. Ik was het eerste deel van de week nog altijd ziek (keelneushoofdspierpijn), maar vanaf maandag ging het wat beter en kreeg ik weer zin in eten en koken en bakken. En sporten, dat ook! Maar goed, het eten dus.

Woensdag 11 maart

  • ’s ochtends: de nieuwe soja-amandelyoghurt van Provamel met homemade quinoa-amandelgranola (recept volgt, ooit!) en een tas appelsiensap
  • ’s middags: lekkere spaghetti met vanallessaus, met liefde gemaakt door Stefan
  • ’s avonds: gedroogde mangostukjes (zoveel tot de pot leeg was), wat cashewnoten en wat energierepen
  • tussendoortjes: chocolade met limoen en een Balisto

Donderdag 12 maart

  • ’s ochtends: suikervrij amandel-plantaardige yoghurt-rodevruchtengebak (mislukt experiment, maar ik probeer het ooit wel opnieuw)
  • ’s middags: salade van in de oven gebakken zoete aardappel met pompoen- en zonnebloempitten, avocado, witloof, quinoa en zachtjes in veel gerookt paprikapoeder gebakken rooktempeh
  • ’s avonds: niks meer, omdat ik mijn salade pas vrij laat gegeten heb
  • tussendoortjes: veenbessen (deze, zo lekker!)

Mijn lunch at ik in het parkje vlakbij ons appartementje. Dat is mogelijk, omdat ik op donderdag al om 13 uur stop met werken. De zon zei hallo, ik snakte naar buiten. Twintig minuten later stond ik met lunch en eReader in het parkje. Op de achtergrond hoorde ik vogels en kinders, zag ik het vijfsterrendierenhotel. Ik voelde de warmte, ik genoot een halfuur lang van mijn lunch. Daarna legde ik me neer, viel ik bijna in slaap, las ik wat en stapte ik rustig terug naar huis. Vrije donderdagnamiddagen, ik word daar zo gelukkig van.

Vrijdag 13 maart

  • ’s ochtends: havermoutpap met banaan, pindakaas en agavestroop
  • ’s middags: restje salade
  • ’s avonds: frietjes met vegetarische snacks bij een avond rond het vuur
  • tussendoortjes: een chocoladekoek en een croissant (traktatie op het werk)

Zaterdag 14 maart

  • ’s ochtends: een banaantje (geen honger toen ik opstond, later maar een banaantje gegeten)
  • ’s middags: appel-witloofsalade met winterpostelein en tempeh, een superlekker recept van De Groene Prinses
  • ’s avonds: spaghetti van en voor JNM

Zondag 15 maart

  • ’s ochtends: een banaantje (te laat beginnen eten om een echt ontbijt klaar te maken)
  • ’s middags: fast food: 2 sneden brood met vegetarische worst en burgertjes en wat gebakken halloumi
  • ’s avonds: tortillachips met avocado-smeersel van Tartex (vegan en wreed lekker!) en later nog wat hazelnootjes en een gedroogde vijg

Het moge duidelijk zijn: vandaag was ik nog altijd ziek, wat ik kotsbeu was, waardoor ik ook geen goesting had om te koken. Noch om andere dingen te doen, om eerlijk te zijn.

Maandag 16 maart

  • ’s ochtends: een smoothie van banaan, kokos-amandelmelk van Provamel en bosvruchten uit de diepvriezer
  • ’s middags: spaghetti op z’n Stefans
  • ’s avonds: een recept van Plantaardigheidjes: broccoli met avocado en quinoa, met zonnebloempitjes in plaats van pijnboompitten en ook wat winterpostelein en een restje gebakken tempeh van de zaterdagsalade (niet op de foto) 
  • tussendoortjes: een Balisto en een Oxfam-reep

(Crappy foto ja, maar dit was zo ongelooflijk lekker! Klik door naar de blog
van Plantaardigheidjes voor pinbare foto’s.)

Dinsdag 17 maart

  • ’s ochtends: smoothie van banaan, kiwi, een halve avocado, appelsiensap en sap van een halve citroen
  • ’s middags: sojayoghurt met haverzemelen, pindakaasgranola en chocolate chips
  • ’s avonds: extra pittige chili sin carne met wat volle rijst en een kwart avocado
  • dessert: een halve vers-uit-de-oven blauwebessenmuffin (die structuur! die smaak! die niet overdreven zoetheid!), alweer volgens een recept van Plantaardigheidjes, maar met diepvriesbessen, kokosbloesemsuiker i.p.v. gewone suiker en agavesiroop i.p.v. ahornsiroop 

Volgend bericht
Vorig bericht

5 reacties op “Weekmenu – #DZV week 4