Gebeurtenissen op het studeerfront

Celestine smeet een stokje, ze wilde in deze bange tijden (= examens en studeren, voor alle duidelijkheid) geëntertaind worden (welke student niet?). Zelf maakt ze zelfportretten en andere tekeningetjes, die mij wel ten zeerste entertainden, maar met zelfportretten en dergelijke kan ik niemand entertainen, want ik gaf het tekenen al een tijdje geleden op (maar misschien zou het net daardoor zo entertainend zijn natuurlijk?).

Maar dus, entertainment. En inspiratieloos. Hm.

Wat ik wel gemakkelijk uit de doeken kan doen, is hoe een Kelly-studeer-dag er meestal uitziet, want dat is dan weer het stokje dat elisse lanceerde. En wie weet kan ik daar een beetje entertainment in verweven. Want iedereen weet hoe plezant studeren is he.

Vroeger maakte ik trouwens wel tekeningen, of foto’s van mini-potloodjes (want mijn cursussen worden onderlijnd met (kleur)potlood, ik haat fluostiften, en dus heb ik ook een kleine collectie schattige potloodjes), of oorbellen en armbanden met pareltjes (tenminste nog ietwat nuttig). En krabbels op mijn (intussen ongeveer 15 jaar oude) bureau (hopelijk overleeft die de verhuis nog!):

Een schone Latijnse spreuk…

studeren-bureau

De eerste letter van mijn grote liefde toen ik tiener was, mijn paard Fox …

P1110143

En enkele gaatjes, vermoedelijk gemaakt door een gefrustreerde passer tijdens het voorbereiden van wiskunde… Laat wel duidelijk zijn: de passer was gefrustreerd he, niet ik, oh nee, wiskunde is een feest!

Krabbels.

P1110145

Maar goed. De gemiddelde Kelly-studeer-dag ziet er tegenwoordig dus als volgt uit.

6.45 / 7.15 uur: Van de matras springen (ik ben bedloos), douchen, eten en onderwijl blogs lezen en eventueel al een beetje naaien. Dat is niet moeilijk, want mijn naaimachine staat sinds kort niet meer in de koude, muffe kelder, maar vlak naast mij.

studeren

Praktisch he?

8.00 uur: Arbeit! Nu ja, de laatste twee dagen was het eerder plots half negen. Maar goed, ik zit volledig op schema. Wat niet impliceert dat ik alle leerstof snap en zal kunnen reproduceren tijdens het een kwartier durende mondelinge examen (aaargh, zo zot, wetende dat ik daar 9 x namiddag en avond aan besteed heb, ’t is te zeggen, ongeveer 45 uur ofte 2700 minuten – de voormiddagen zijn trouwens voor het andere deel van het examen, dat u nu niet in de war bent). Maar goed, dit is geen klaag-en-zaag-stokje, sorry.

Als het warm is, leer ik trouwens buiten. De afgelopen dagen zat / lag ik dus meer aan de terrastafel / in de luilekkertuinstoel dan aan mijn bureau. Dat is goed, want ik ben een buitenmens, mijn kamer is nauwelijks geïsoleerd dus binnen wordt het in de loop van de namiddag een sauna (vandaag was het om 16.30 uur 27°C, met het rolluik half naar beneden, zonder afkoelend briesje, mijn hoofd werd er broebelerig van) én, niet te vergeten, dan ben ik ver verwijderd van mijn laptop, het verlokkelijke internet en het nog interessantere blogland. Wat niet wegneemt dat ik soms af en toe gauw snel eens mijn reader consulteer…

12.30 – 13.30 uur: Middag- + bak- of naaipauze. Gisteren maakte ik bijvoorbeeld snelsnel een flubberige pudding (niet van dienen imperial, omwille van de kunstmatige kleurstoffen, maar alleszins zeer lekker, vooral in combinatie met geraspte kokos). En wat het naaien betreft, ik heb lijstjes af te werken, waar ik trouwens telkens aan herinnerd word als ik even van mijn cursussen afwijk (tenzij ik dus buiten zit, nog een voordeel!):

P1110455

13.30 – 18 uur: studeren… En niet te veel aan naaien en aan blogs-lezen denken.

Andere tussendooractiviteiten: mijn haar knippen als ’t mij ambeteert. Denken aan de verhuis die op de planning staat. Foto’s nemen van stoffen om u, lezer, te vragen welke het meest geschikt zou zijn voor de potlodenrol (zie vorig bericht), er een gans blogbericht over schrijven en dan uiteindelijk nog een derde, zeer goede optie bedenken en beseffen dat ik tijd heb verspild met het schrijven van dat bericht… Ontdekken hoe grappig een rollende kiwi is, en nog eens, en nog eens…

P1110500

18 – 19(.30) uur: Eten maken (tenzij mijn vriend mij verwent) en opeten.

Daarna: nog een beetje studeren, bloggen, naaien, maar een beetje meer door elkaar dan gedurende de dag.
Rond 23 uur op mijn matras kruipen en me laten verdrinken door een stroom van gedachten en plannen en ideeën. De nacht voor het examen komen daar rampvoorstellingen van het examen bij (ik kan niet goed tegen mondelinge examens). Prettig.

Wie haar gemiddelde studeerdag met het wijde web wil delen, raap gerust het stokje op. Ik ben wel benieuwd, eigenlijk feitelijk. En Celestine, ik tel met u mee af tot 17 juni! 🙂
Volgend bericht
Vorig bericht

7 reacties op “Gebeurtenissen op het studeerfront

  1. OOOh my god, ge doet da wel goed, zo gestructureerd uw dag… ik studeerden overal en nergens, de blaarmeersen bvb, voor de tv maar vooral tijdens de nacht… Ik had echt niets van structuur, als ik ooit nog iets moet studeren, kom ik bij jouw een cursusje leren leren volgen…Het is bijna niet te geloven dat ik ooit afgestudeerd ben! Gelukkig deed ik hogeschool en had ik nog veel praktijkgerichte vakken…

  2. Ik heb enkel nog praktijkvakken, dus studeren hoef ik niet meer.
    Mijn dag is allesbehalve gestructureerd (terwijl ik dat wel nodig heb) maar ik ben nu in de afwerk-fase van m'n masterproject. Dat betekent: een heel weekend snijden en met boekbinderslijm en vooral veel papier in de weer zijn. En alles heel netjes moeten doen, want t moet perfect zijn. Niets voor mij dus. 🙂

  3. in mijnen tijd (aaaah) was er nog geen laptop, laat staan draadloos internet op kot.
    Gelukkig maar voor mij want ik zou er anders niet doorgeraakt zijn denk ik (of wel?)
    Voor internet moesten we naar den blandijn en hopen dat er niet te veel volk in de computerklas zat zodat we niet te lang moesten aanschuiven, dagelijks kon ik daar een half uurke zijn,eigenlijk alleen maar om mails te lezen (of teleurgesteld te zijn dat er geen waren)
    Ik had er ook geen naaimachine en digitale kodakken waren er nog niet, en gsm woog tien kilo en het kostte een fortuin om ermee te bellen.

    Jee dat moet echt saai geweest zijn 🙂 How did I survive??

    En voor de duidelijkheid: dat is nog niet zo lang geleden, ik ben nog geen 30.
    Ik denk dat het nu veeeeel moeilijker is om student te zijn. Met al die afleidingen bij de hand.

  4. amai amai, ik wou dat ik zo'n gestructureerde planning had.. jammer genoeg heb ik niet zoveel doorzettingsvermogen en als ik mijzelf toelaat een halfuurtje op het internet te mogen – zoals nu – wordt dat meestal een uur/anderhalf uur/de ganse middag.. jaja tis erg gesteld!